Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10553/17337
Title: Don Quijote en las aulas de siglo XXI
Authors: Hernández Quintana, Blanca 
UNESCO Clasification: 58 Pedagogía
531204 Educación
Issue Date: 2015
Journal: El Guiniguada 
Abstract: La lectura de los clásicos sigue siendo necesaria en nuestras aulas. Es tarea del profesorado realizar una buena adaptación y actualizar su lectura a las inquietudes del siglo XXI para que Don Quijote pueda entrar en las aulas. Reading classical texts is still needed in our classrooms. It is the role or function of the teachers make a good adaptation and modernize and actualize reading of Cervantes' hero to the concerns of the 21st Century. So, Don Quixote will be returned to the classrooms.
URI: http://hdl.handle.net/10553/17337
ISSN: 0213-0610
Source: El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación, [S.l.], v. 25, p. 17-21, abr. 2016. ISSN 2386-3374
Appears in Collections:Guiniguada. 3ª Etapa.n.25, 2016 
Artículos
Thumbnail
Adobe PDF (310,86 kB)
Show full item record

Page view(s)

48
checked on Sep 2, 2023

Download(s)

36
checked on Sep 2, 2023

Google ScholarTM

Check


Share



Export metadata



Items in accedaCRIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.